Porady

Jak możesz zwiększyć sprzedaż dzięki opiniom?

Jak doskonale wiesz, opinia o Twoim sklepie jest bardzo ważna. Dzięki niej sklep może zyskać nowych klientów oraz dobrą renomę. Należy pamiętać również o tym, że niepochlebne oceny potrafią zepsuć reputację nawet najlepszych w tej dziedzinie. W tym artykule pokażę Ci jak możesz zwiększyć sprzedaż dzięki opiniom klientów.

Dlaczego opinia jest tak ważna dla Twojego sklepu?

Źródło: https://absta.pl/twoja-opinia-ma-znaczenie.html

Właściciele sklepów internetowych doskonale wiedzą o tym, że zadowolony klient to klucz do sukcesu. Opinie to cenne źródło informacji nie tylko dla klienta, ale także dla Ciebie. Dlaczego opinie mają tak ogromne znaczenie? Dlatego, że czyjeś zdanie o danym produkcie ma dla Ciebie większą wartość niż Twoje własne spostrzeżenia. Jeżeli wybierzesz jakiś produkt, niezależnie od tego jak Twoje zdanie o tym jest obiektywne – podświadomie będziesz szukać oceny tego produktu (większa liczba opinii powoduje zwiększenie chęci dokonania zakupu). W taki sposób działa klient robiący zakupy w Twoim sklepie internetowym. Jeśli znajdzie interesujący go produkt, będzie chciał uzyskać jak najwięcej informacji czytając opinie o nim. Jeśli nie znajdzie żadnej oceny, wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie dokona zakupu na Twojej stronie w obawie przed zakupem rzeczy niespełniającej jego wymagań. Dlatego musisz zadbać o to, aby konsument podzielił
się z innymi swoimi spostrzeżeniami. Sklep, który nie posiada ocen i opinii wzbudza nieufność.

Co zyskujesz mając pozytywne jak i negatywne opinie?

 

Źródło: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Opinie-o-produktach-gdzie-szukac-i-na-co-uwazac-2714944.html

Niezależnie od tego, czy są to pozytywne, czy negatywne opinie, to one dostarczają Ci wiele ważnych informacji. Przede wszystkim dowiesz się: co jest w porządku, a co należy zmienić? Najprawdopodobniej częściej będziemy mieć styczność z negatywną oceną; musisz być przygotowany na to, że nie zawsze to będzie konstruktywna krytyka. Co prawda zdarzają się osoby, które wystawią ocenę bez podania konkretnych powodów. Jednak większość niezadowolonych klientów jest bardziej skłonna do obszernych wyjaśnień. Jest to bardzo dobre. Gdyby nie to, nie zawsze mógłbyś zrozumieć, co dokładnie nie odpowiada Twoim konsumentom. Jeśli skorzystasz z ich uwag, bardziej prawdopodobne jest to, że odzyskasz zaufanie niezadowolonych klientów i zdobędziesz nowych. Dodatkowo możesz zbudować bardziej wiarygodny wizerunek marki, co bezpośrednio wpłynie na sprzedaż.

Pozytywne opinie mają wpływ na:

  • Wzrost liczby klientów
  • Wzrost sprzedaży
  • Wzrost konkurencyjności na rynku

Negatywne opinie mają wpływ na:

  • Spadek liczby klientów
  • Spadek sprzedaży
  • Spadek konkurencyjności na rynku

Gdzie znajdziesz opinie o swoim sklepie?

 

Źródło: https://www.bsigroup.com/pl-PL/Nasze-uslugi/Szkolenia/Opinie-szkolenia-BSI/

Klient wybiera nie tylko ten sklep, który zaoferuje mu najlepszą cenę, ale także ten, który posiada najlepsze opinie. Chodzi tu zarówno o opinie na temat indywidualnych produktów, jak i wrażenia dotyczące obsługi klienta. Serwisy, takie jak ceneo.pl czy opineo.pl, których głównym zadaniem jest porównywanie cen produktów, posiadają także opcję oceny sklepu. Współpraca z portalami gromadzącymi opinie na temat sklepów wygląda podobnie i opiera się przede wszystkim na rejestracji i integracji Twojego sklepu z systemem ocen. Każdy z serwisów ma jednak indywidualne programy partnerskie. Przybliżę Ci informacje o dwóch najpopularniejszych:

Okazje.info

 

Źródło: http://di.com.pl/Okazjeinfo-Wystawisz-opinie-otrzymasz-rabat-38993

  • To jedna z najpopularniejszych porównywarek cenowych, która w ramach systemu „Wiarygodne opinie” umożliwia gromadzenie bardzo dokładnych ocen na temat sklepu.
  • Oceny na okazje.info miesięcznie sprawdza 7 mln użytkowników.
  • Każdy klient dokonujący zakupu przez porównywarkę, otrzymuje ankietę, w której ma możliwość oceny transakcji i produktu.
  • Opinie przechodzą przez centrum komunikacji, które pozwala na stały monitoring ocen oraz usprawnia dialog między klientami i sprzedawcami.
  • W celu ochrony wizerunku negatywne opinie podlegają 48-godzinnemu okresowi ochronnemu, w trakcie którego możesz wyjaśnić zaistniały problem.
  • Sklep może wykorzystywać na swoich stronach łatwy w implementacji widget z rekomendacjami od klientów.

Opineo.pl

 

Źródło: https://www.opineo.pl/i/dla-e-sklepow/system-wiarygodne-opinie

  • Opineo.pl to bardzo dynamicznie rozwijający się serwis gromadzący 170 tys. opinii miesięcznie. W bazie strony znajduje się aż 35 tys. firm.
  • Sklepy współpracujące z serwisem i opinie na ich temat są widoczne na pierwszych miejscach wyników największych wyszukiwarek: Google, Bing, Yahoo, Ask, Yandex.
  • Program „Słucham swoich klientów” wyróżnia sklepy, które aktywnie zbierają opinie i słuchają swoich Klientów. Dzięki temu klient ma pewność, że dany sklep dba o jakość usług i obsługę klienta. Przekłada się to na wzrost klientów, a co za tym idzie sprzedaży i opinii.
  • Okres ochronny negatywnych wiadomości trwa 24 godziny.
  • System Wiarygodne Opinie gromadzi opinie potranzakcyjne od klientów, którzy dokonali zakupu. Prezentowane są one w serwisie Opineo.pl oraz na jego stronach partnerskich m.in. Skapiec.pl, Nokaut.pl, Swistak.pl.

 

Mimo wielu zalet i wad obecność Twojego sklepu internetowego w serwisach z ocenami, to dziś obowiązek. Brak informacji o Twoim sklepie w najpopularniejszych portalach tego typu z pewnością wpłynie negatywnie na wizerunek, może nawet bardziej niż sporadyczne negatywne komentarze. Dlatego tak ważne jest, aby klienci odwiedzający Twój sklep mogli przeczytać opinie o produktach ale również o jakości usług oferowanych przez sklep takich jak kontakt z klientem, czas realizacji itp.

Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności każdy konsument chce sprawdzić, czy dana oferta jest godna rozważenia. Oceny innych użytkowników stanowią ogromną wartość, dlatego żaden sprzedawca działający w branży e-commerce nie powinien ich ignorować. Każda opinia ma ogromną wartość w szczególności dla Ciebie. Dobra opinia może wznieść sklep na wysoki poziom. Jeśli dobrze poradzisz sobie w rozwiązaniu problemu związanego z negatywną opinią, zyskasz nie tylko nowych klientów, ale także zbudujesz wiarygodną markę.

Myślisz o otworzeniu sklepu internetowego? Zobacz porównanie najpopularniejszego oprogramowania: WooCommerce vs. PrestaShop – porównanie