Moda

Odzież promocyjna jako narzędzie marketingowe

W codziennej pracy niezbędna jest odpowiednie ubranie. Odzież robocza dla ekipy budowlanej to nie wszystko co ma do zaoferowania ,,moda pracownicza”! W jakich branżach szczególnie przydaje się odzież promocyjna?

Odzież promocyjna jako narzędzie marketingowe

Zalety uzupełnienia firmowego dress code’u o odzież z nadrukami, zgodną z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa, doceniło już wielu przedsiębiorców. To niezwykle istotne narzędzie marketingowe!

Koszulka z nadrukiem w którą ubrany jest pracownik to niejednokrotnie pierwsze zetknięcie się potencjalnego klienta z naszą marką – wcześniej nawet o niej nie słyszał! Dzięki odzieży promocyjnej nie tylko dajemy znać o istnieniu firmy, ale od razu przedstawiamy ją od strony wizualnej, bardzo łatwo zapadającej w pamięć. Ubrania promocyjne pozwalają także w łatwy sposób przypomnieć o naszej firmie tym osobom, które już skorzystały z oferty, a zdążyły o niej zapomnieć.

Widok pracowników danej marki oswaja z nią potencjalnych klientów, a nie od dziś wiadomo, że podejmując codzienne decyzje chętniej stawiamy na to co już znane, zamiast eksperymentować. Jeżeli wizerunek marki zapadnie w pamięć danej osobie, w razie potrzeby skorzystania z oferowanych przez nas usług z dużym prawdopodobieństwem nie będzie szukała ich u konkurencji.

Jeżeli zdecydujemy się dać swoim pracownikom więcej firmowych ubrań, koszulki z nadrukiem będa mogli nosić na co dzień i w ten sposób nieustannie promować naszą markę. Konkurencja nie śpi, więc działania marketingowe też nie powinny!

Koszulki z nadrukiem – widoczny pracownik

Odzież promocyjna jest szczególnie ważna w miejscach, gdzie pracownikom grozi zniknięcie w tłumie. Dobrym przykładem jest hipermarket w godzinach popołudniowych, pełny klientów zgromadzonych przy półkach i wózków stojących gdzie popadnie. Na środku przejścia stoi paleta z towarem? Gdzieś w pobliżu na pewno znajduje się rozładowujący go pracownik, trzeba go tylko dostrzec – być może kuca kilka metrów od nas, nieświadomie schowany za grupą innych klientów? Trudności ze znalezieniem kogoś z obsługi nie są mile widziane przez klientów – rzutują na cały obraz firmy i są odbierane jako lekceważące podejście. Chyba każdemu z nas zdarzyło się zrezygnować z zakupu mniej istotnego produktu, bo po prostu nie mogliśmy go odnaleźć w gąszczu regałów, a wszyscy pracownicy jakby specjalnie się schowali!

Koszule firmowe – branża HoReCa 

Elegancka koszula z nadrukiem wykonanym elegancka techniką haftu komputerowego to obowiązkowe wyposażenie pracowników hoteli i gastronomii. O tym, że kelner czy menedżerka sali muszą wyglądać schludnie i profesjonalnie nie trzeba nikogo przekonywać. Zamiast pozwolić każdemu pracownikowi na indywidualne dostosowanie się do dress code’u, warto ujednolicić wizerunek ekipy. Po pierwsze, nie ryzykujemy zmagania się z niekoniecznie dobrym wyczuciem stylu podwładnych. Ponadto tak samo ubrana załoga obsługi sprawia wrażenie zgranej, znajdującej się we właściwym miejscu we właściwym czasie.
Odzież robocza w eleganckim wydaniu pomaga budować zaufanie gościa do lokalu. Klient stykający się z pracownikami od początku widzi, że te osoby są tutaj w określonym celu – mają na sobie logo lokalu, więc ich zadaniem jest godnie je reprezentować, dbając o wysoki poziom obsługi. Pracownik pozostający w zasięgu wzroku klienta, niemożliwy do pomylenia z kimś innym to dla gościa restauracji bądź hotelu znak, że ktoś ciągle się nim ,,opiekuje”. Gość wie, że jeśli będzie miał jakiś problem, bez problemu zauważy osobę, której zadaniem jest pomoc. 

Odzież promocyjna – praca fizyczna

Nie tylko w dużych obiektach handlowych czy lokalach z branży HoReCa warto postawić na koszulki z nadrukiem, bluzy czy kamizelki. Dobrej jakości odzież promocyjna jest nie tylko narzędziem marketingowym, ale także gwarancją wygody. Praca w handlu, branży transportowej, ogrodniczej i wielu innych jest ciężka, bardzo wymagająca pod względem fizycznym. Zapewnienie każdemu członkowi ekipy wygodnej, przewiewnej, przyjaznej dla skóry bluzy z nadrukiem bardzo poprawia komfort pracy.
Dobre samopoczucie zespołu to klucz do przyjaznej atmosfery, odczuwanej w ogromnym stopniu również przez klientów. O swoich pracowników warto dbać i doceniać ich na co dzień również poprzez zapewnienie fizycznego komfortu. – przecież bez nich byśmy sobie nie poradzili!