Czy ktokolwiek nie lubi dostawać prezentów? Nic więc dziwnego, że podarunki są jednym z najskuteczniejszych sposobów budowania pozytywnego wizerunku firmy. Jeśli postawisz na ubrania reklamowe, mogą dodatkowo zwiększać rozpoznawalność przedsiębiorstwa i promować je wśród grup, do których trudno dotrzeć z inną formą reklamy. Szczególnie wartościowe mogą okazać się bluzy reklamowe – ich siła oddziaływania jest większa niż czapek czy tanich T-shirtów z logo firmy.
By jednak skutecznie promować firmę, trzeba odpowiednio dobrać bluzę. Dowiedz się, na co musisz zwrócić szczególną uwagę!
Jak wybrać odpowiedni fason bluzy? Z kapturem albo bez
Pod względem dostępnych fasonów bluzy reklamowe nie różnią się niczym od ubrań, które nosi się na co dzień. Wręcz przeciwnie – powinny jak najbardziej nawiązywać do popularnych modeli. Wtedy rośnie szansa, że obdarowane osoby będą często je nosić. A to przecież główny cel reklamodawcy.
Przy wyborze fasonu kieruj się więc aktualnymi trendami. Najbardziej funkcjonalne są bluzy z kapturem. Możesz postawić na klasyczne “kangurki” z kieszenią na brzuchu albo bluzy rozsuwane. Te drugie będą bardziej uniwersalne, nadają się też do uprawiania sportu.
Jeśli Twoja firma chce kojarzyć się bardziej formalnie, postaw na bluzę bez kaptura, przypominającą krojem tradycyjny sweter. Bluzy z logo to idealny wybór dla każdej firmy na sezon jesienny oraz wiosenny.
Jaki materiał będzie najlepszy?
Bluza musi nie tylko dobrze wyglądać, ale też być wygodna. Wpływa na to jej krój oraz materiał. Najbardziej komfortowo nosi się zwykle bluzy bawełniane z dodatkiem poliestru i elastanu. Dzięki temu są przyjemne w dotyku, ale jednocześnie elastyczne. Jeżeli Twoja firma jest związana z aktywnościami fizycznymi, możesz też postawić na sportowe bluzy z poliestru.
Jak znakować bluzy reklamowe? Sztuka kompromisu mile widziana
By bluzy reklamowe spełniały swoje zadanie, trzeba je odpowiednio oznakować. Znakowanie musi jednoznacznie wskazywać na reklamodawcę. Z tego powodu najczęściej na bluzach pojawia się logo firmy. Jeśli jednak obawiasz się, że jest zbyt mało rozpoznawalne, warto wzbogacić ubranie o czytelną nazwę firmy. Alternatywą może być chwytliwe hasło reklamowe związane z marką, a nawet konkretnym produktem.
Teoretycznie, by logo było dobrze widoczne, powinno być jak największe. Tyle że w praktyce zbyt duże znakowanie zniechęca do zakładania bluzy. Dlatego wielkość nadruku musi być kompromisem między walorami reklamowymi a estetycznymi. Najlepiej sprawdza się niewielkie logo na piersiach bądź nieco większe znakowanie na plecach.
Trzeba jeszcze wybrać metodę, jaką zostaną ozdobione Twoje bluzy reklamowe. Musi być trwała, by ubranie na długo zachowało swoją wartość użytkową i reklamową. Najlepszym wyborem jest zazwyczaj bardzo elegancki haft komputerowy. Przy bardziej skomplikowanych wzorach postaw jednak na sitodruk lub termotransfer.
Jak wykorzystać bluzy z logo firmy?
Bluzy reklamowe z logo firmy możesz wykorzystać jako gadżet rozdawany na różnego rodzaju targach czy innych eventach, zwłaszcza sponsorowanych przez Twoją firmę. Przydadzą się także jako upominek dla klientów przy większych transakcjach.
Możesz też organizować konkursy, na przykład w mediach społecznościowych, w których znakowana bluza będzie nagrodą. Dobrym pomysłem jest też obdarowanie bluzami pracowników – będą mogli przekazać je swoim rodzinom.
Podsumowanie: jakie bluzy reklamowe sprawdzą się najlepiej?
Przy wyborze bluz reklamowych musisz wziąć pod uwagę ich fason, materiał, rodzaj i wielkość znakowania oraz metodę zdobienia ubrań. Najlepiej sprawdzą się bluzy w modnych fasonach, najbardziej uniwersalne są bluzy z kapturem. Dobrze ozdobić je logo firmy, ewentualnie jej nazwą lub hasłem reklamowym. Logo nie może być zbyt duże, ale musi być dobrze widoczne. Świetnie wyglądają bluzy reklamowe zdobione haftem komputerowym.